musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

SeLest

Kategori: Musik

Finaste SeLest spelas idag, vacker, fin musik utan att för den sakens skull vara mesig. Snarare dansig och glad, med texter som berör och ger hopp. 

Första skivan, Kapellgatan 12, handlar främst om sorg, saknad, att förlora. Men också kärlek. Andra skivan, Våren, handlar kanske mer om där man hamnar efter att man tagit sig igenom det som händer på första skivan. När man orkar ställa sig upp igen och livet känns ok.

Detta ramas in av en hel orkester: stråkar, trummor, gitarrer, you name it. De flesta instrumenten finns där, och bandet består av 8 personer. 

Fina, starka Född den 4 juli, Gloria (som får mig att gråta), fartfyllda September, sjukt pampiga Sår, fina 11.01, sorgsna Lämna mig inte, jag tror varje låt är bra nog att lyftas fram här. 

Lyssna på SeLest. Fin musik från fina människor. <3
 
 
 
En helt galet bra version av Gloria filmade jag på Indiedagis på Storsjöyran 2011. Kika här.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: