musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Håkan Hellström

Kategori: Musik

De senaste dagarna har jag satt listan med samtliga Håkans album på repeat och lyssnat runt och runt. Jag får riktigt kämpa för att inte spontandansa Kungsgatan mer till jobbet på morgonen. Gör underverk för humöret!

Håkans musik älskar man nog eller hatar. Väldigt få verkar vara utan åsikt gällande musiken. Själv behövde jag se honom live (Hultan 2005?) gör att börja gilla musiken. Energin och glädjen på scenen golvade mig. 
Nu har jag hunnit se många konserter och jag blir aldrig besviken.
 
 
Favoriter då? Hurricane Gilbert, Jag vet vilken dy hon varit i, Känn ingen sorg, För en lång tid, Aprilhimlen, Atombomb, Uppsnärjd i det blå, Vid protesfabrikens stängsel, En midsommarnattsdröm, Nu kan du få mig så lätt, i två 17år, Saknade te havs, River en vacker dröm, Ramlar och En vän med en bil.
Det får nog räcka så till att börja med. =)
 
Lyssna!
 
 

Kommentarer

  • Ansibecki säger:

    Jag verkligen HATADE hans musik när jag hörde honom på radion i början. Jag kunde inte fatta att någon som sjöng så falsk kunde bli så stor. Men sen såg jag en intervju eller något med honom på tv och då fick jag en helt annan respekt för honom och började faktiskt uppskatta musiken på ett annat sätt. Det har t.o.m. gått så långt att jag repade in Känn ingen sorg inför en fest där jag skulle vara trubadur ;)
    Oj, lång kommentar det här... Hoppas du får en fin helg!

    Svar: Det är precis det jag menar! Han är fin han. Ta hand om dig vännen!
    Teresa

    2012-10-05 | 20:32:04
    Bloggadress: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: