musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

I Are Droid

Kategori: Musik

I två- tre dagar nu har jag uteslutande i stortsett lyssnat på I Are Droid. En fin bekantskap jag hittade någon gång runt 2008-2009. 
 
I mina öron spelar de någon form av skitig, melodiös musik. Bra är det i allafall. 
Vid något tillfälle försökte jag förklara för dem att jag älskar att sova till deras skiva I Are Debut. Jag tror inte riktigt komplimangen i det hela gick fram till dem, men jag menar något riktigt bra med det. Varje ton ligger precis rätt och trots det skitiga soundet är ljudbilden helt perfekt, allt klaffar och melodierna flyter verkligen. Harmoniskt.
 
Minns att jag plåtade ett gig med dem för några år sedan, jag var så trött och sliten och jag borde nog stannat hemma egentligen, men efter tre låtar satte jag mig i kanten av lokalen lutad mot en vägg och blundade, och njöt.
De låter så himla bra!
 
Lyssna på I Are Droid du med!
 
 
Efter årsskiftet kommer upppföljaren!
 
Debaser Medis 2009. 

Kommentarer

  • Ansibecki säger:

    Hej! Håller på att uppdatera mig lite här bland alla dina fina musiktips. Tänkte faktiskt skapa en spellista så har jag allt samlat :) Mycket fint är det (och jag tror övriga familjen skulle uppskatta att slippa min "vanliga" musik ett tag ;) Ha det gott! kram

    Svar: Härligt att höra! Nu finns nytt tips. =)
    Teresa

    2012-10-27 | 09:29:17
    Bloggadress: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: