musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Fasen, förlåt, vad tiden går fort! Och massa tips!

Kategori: Musik

Jag var så nöjd med att jag bloggade så himla duktigt, men så fort tiden tryter försvinner bloggandet. =/
 
I veckan har jag lyssnat mycket på Selsius, en ny finfin bekantskap jag såg för första gången i lördags, på Sticky Fingers i Gbg: Selsius – Selsius
 
Jag plåtade även Augustifamiljen med gäster i lördags, där Daniel Gilbert är en av bandmedlemmarna. Hans nya singel (två spår) har med snurrat en del: Daniel Gilbert – The Soul Of A Fool Annorunda, charmig och helt galet bra. 
Daniel har ett projekt där man kan sponsra hans kommande skiva, läs om det här, och undvara 200kr!  
 
Och Moneybrother var en av Augustifamiljens gäster i lördags. Han har just släppt sin skiva, jag har inte hunnit lyssna in mig helt än, men en eller två favoriter ska jag nog kunna hitta här. Mycket låter lika bra som tidigare, men kanske lite mer vuxet och lite mindre exploderande, lugnare och behagligt. 
 
Timo Räisänens nya efterlängtade skiva släpptes nyss, den tar lite tid att växa för mig, men ett stadigt, redigt bra, fick den redan från början. Timo Räisänen – Endeavor
 
Ikväll ska jag fota gig med Eddie Lövholm Eriksson, han har ju redan fått ett eget inlägg, men det tål att upprepas. Lyssna på honom! Eddie Lövholm Eriksson – Jag har lovat för mycket. Igen. 
 
Nu ska jag skärpa mig med bloggandet!
Vad lyssnar ni på?
 
Moneybrother med Augustifamiljen från i lördags: 
Fler bilder finns här:

Och Selsius på Sticky, fler bilder finns här

Kommentarer


Kommentera inlägget här: