musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Eddie Lövholm Eriksson

Kategori: Musik

Jag har den stora förmånen att känna många riktigt bra musiker, och en av dem är Eddie Lövholm Eriksson. 
 
Musiken är singer/songwriter vis/rock typ, med bra texter. Dessutom har tjejen som sjunger med Eddie en röst att döda för. 

Eddie släppte en EP i våras som vi firade rejält, och vi fick även ett fantastiskt, spontant gig där och då, ett sånt där som är så himla genuint, hemtrevligt och bra att inget kan riktigt mäta sig med det.
Alla runt om hjälpte till att sjunga där de kunde, någon trummade bord, instrument skickades runt. Önskar mig många sånna gig framöver. 
 
I morse vaknade jag med en textrad på hjärnan, och när jag väl listat ut vilken låt det var, (Kom tillbaka) så fanns inget annat att lyssna på idag än Eddie. 
 
Lyssna in er på Stockholm 2010, (Älskar drivet i låten, benen vill dansa.) Millas Sång (Fantastisk duett med fantastiska Anna Stadling jag bloggat om innan, här.) Och fina Kom tillbaka. 
 
Hela Ep´n är riktigt bra!
 
Missa inte heller hans första EP, den hittar ni här: 
Brev från stängda rum.

Pressbilder Eddie Lövholm Eriksson, som vi tog i augusti. Foto Teresa Hedström | Musicstage.se
 
 

Kommentarer

  • Ansibecki säger:

    Tack igen för fina musiktips :) Lyssnar nu :)

    Svar: Åh, tack för att du lyssnar!
    Teresa

    2012-09-12 | 20:02:16
    Bloggadress: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: