musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Hovet

Kategori: Musik

(Nu var det längesedan. Denna veckan är galen med 5 konserter/releasefester på 7 dagar. Bloggen har fått lida. Känns dumt att skriva massa inlägg om musiken som hunnit passera, så vi tar det från nu: )

Hovet, Lars Winnerbäcks tidigare kompband, släppte en egen skiva när Lasse tog paus 2004 (har jag för mig.)
Den skivan hittade jag liggandes på min dator på jobbet i förra veckan och idag var det bara dags att lyssna. 
 
Hovet består som sagt av Lasses kompband, fram till 2006-2007 någonstans. Det är några av Sveriges mest skillade musiker som tillsammans fick för sig att köra sitt eget race.
Det är mycket vänskap och kärlek på skivan, alla sjunger minst en låt var, vilket ger extra charm, och den väcker så himla mycket minnen! Vet inte hur många gånger jag såg Hovet genom åren!
 
Dessutom satte de här människorna i stort sett grunden för min musiksmak. Jag lyssnade nästan bara på Winnerbäck när jag var yngre och i och med Hovet presenterades jag (då eller senare) för Johans Peggy Lejonhjärta, Joffes soloskiva, Anna & Idde och deras olika projekt och Jensas Hjärtats Orkester. 
 
Många godbitar finns det. 
Nostalgi i sin bästa form. 
 
Vacker & Lugn
Silverfisken
Svarta Segel
Rester
Brinner
Våra Hjärta

Dessvärre hittar jag inget med dem på Youtube när jag söker, så det blir svårt att dela dagens musik. =/


 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det är så kul att läsa alla dina inlägg om musik. Du inspirerar verkligen till att lyssna. Jag som snöat in mig på punk, rock och metal i många år har mycket fint att hämta här som variation till den "vanliga" musik jag lyssnar på :)

    Svar: Åh vad roligt att höra! Tack!
    Teresa

    2012-09-04 | 20:36:42
    Bloggadress: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: