musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Lars Winnerbäck

Kategori: Musik

Ja, det var bara en tidsfråga innan Lasse skulle dyka upp i bloggen. 
Vi har ett av- och på-förhållande jag och Lasse. Det kan gå månader utan att jag lyssnar på hans musik, men jag missar ogärna en konsert. Eller förr var det så i allafall. 
 
I år har jag haft tre (3!) chanser att se honom och jag har inte lyckats se ett helt gig än. Det är nästan "lägga in på sjukan varning" på det. Orsakerna har varit varierande, på Siesta var det så kallt så jag härdade inte ut. Det sägs att det var kallaren än på julafton 2011 där i Hässleholm i maj/juni 2012. 3 grader vill jag minnas att min mobil sa till mig där på kvällen. Det gick inte att vara utomhus i vårkläder som dessutom hade fått sig en släng regn. Jag gick in till pressrummet innan de hade gått av scenen första gången. Men jag höll ut länge. 
 
På Peace & Love hade jag säkert kunnat ta mig tid att se hela giget, men jobbsamvetet tillät det inte, så det blev några låtar. På Yran regnade det och var kallt, och jag började bli sjuk, så jag gick efter 5-6 låtar (och låg ändå sjuk i fem dagar efter.)
 
Så chanser har funnits, och han har dessutom varit ute på sommarturné, och ändå har jag inte varit iväg. Jag som sett fler Lasse-gig än vad många ser konserter under sin livstid... Klart konstigt, och lite läskigt. Jag börjar nog bli vuxen. Klart obehagligt. 
 
Men i kväll. I kväll är det jag, Lasse och Gröna Lund. Och på på lördag är det jag, Lasse och Linköping. Och Kin. Kin är med så klart, som sig bör, som det ska vara och som det allt som oftast varit. 
Han har fört med sig mycket bra den där mannen. 
 
Inför kvällens konsert lyssnar jag på förra skivan, Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen
 
Vi tar en bildkavalkad på det då: 
Cirkus 2011


 
Siesta 2012




Storsjöyran 2012



 
 

Kommentarer

  • Kristin säger:

    Ja, hurra! Det kommer bli fint det. Nästan som 2006, fast utan sjuttiåtta konserter samma sommar i ryggen ;)

    Svar: Ser fram mot Linköping nu. Om jag så ska köras dit på bår ska jag se en hel jävla konsert!
    Teresa

    2012-08-28 | 13:02:37

Kommentera inlägget här: