musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Anna Stadling

Kategori: Musik

Idag är det höst och vemod och tycka synd om mig själv. Då blev det fantastiska Anna Stadling i öronen. 
 
Det finns så fantastiskt mycket fint att säga om denna människa, men jag nöjer mig med att fokusera på musiken och rösten, det finns få som kan sjunga och beröra som Anna. Hennes röst är ärlig, rak och väldigt vacker. Stark.

Musiken är skönt okomplicerad, nu när alla band ska låta så mycket som möjligt med så konstiga instrument som möjigt. Missförstå mig rätt, hennes musik är inte alls simpel, den låter väldigt mycket, men det är skönt att lyssna på hennes låtar. Harmoniska.  
 
Hon släppte sin debutskiva -99, Det känns, sedan spelade hon med Winnerbäck i flera, många år, gjorde en skiva med Hovet, två skivor med Idde, och sedan släpptes äntligen hennes andra soloplatta, 2010, E4 mot Norr.
E4 mot Norr har det lyssnats på mycket i mina öronen genom åren. Det är en sån skiva som passar till höst, vinter och vår, en kopp te och en filt typ. Livet känns lite bättre med Anna i öronen helt enkelt. 
Låten med samma namn som skivan, lyssna på den!

Det bör även tilläggas att hon har fantastiska musiker med på sina skivor! De är helt galet skickliga. 

Ser fram mot kommande skiva!
Smakprov på den finns här.
 

Anna Stadling Skottvångs Grufva, 2012


Anna Stadling, Gröna Lund 2011



 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: