musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Laakso

Kategori: Musik

Min fina vän Tilla tvingade (nåja) iväg mig på konsert för två söndagar sedan, ungefär när jag övertalat mig själv att det inte var hela världen att missa giget, och ställt in mig på att aldrig mer få se Laakso typ. 
Jag fick ett sms, sen var det bara att kasta mig in i duschen och slänga i mig lite mat för att åka till Cirkus. 
 
Laakso är då bandet Markus Krunegård är med i, när han inte kör solo. Jag har bara sett dem en gång, Popaganda 2008 och jag fastnade direkt. Med min vanliga tur har de knappt spelat sedan dess och när de väl gjort det har något annat alltid varit i vägen för mig, så det var stort att äntligen få se dem live igen!
 
Nu var Laakso då förband till Markus Krunegårds turnéstopp i Stockholm, lite lagom kaxigt och väldigt uppskattat. Tyvärr var spelningen ganska kort, men några favoriter hann vi få höra och det fanns även lite nytt material, vilket måste (håller tummarna) betyda att det finns lite liv kvar i Laasko i allafall. 
 
Sedan spelningen har Laakso snurrat oftare än vanligt i lurarna och här kommer några tips att lyssna på: 
 
Befriande musik som inte låter perfekt, men som är jävligt bra!
 
Här finns allt!
 
Och bilder från Popaganda 2008 såklart!
Ett av mina favoritfoton all time: 
 
 
 
 
 
Tack Tilla för att du släpade med mig! <3
 

Kommentarer

  • Tilla säger:

    Tack själv! Jag var så glad att jag kunde få med dig så fick jag finsällskap också!

    Svar: <3
    Teresa

    2012-11-23 | 13:32:22
    Bloggadress: http://schrodingerskatt.wordpress.com

Kommentera inlägget här: