musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Parker Lewis

Kategori: Musik

Tack vare min vän Olof och ett bejublat (nu ljög jag) eftermiddags DJ gig på Siestas VIP fick jag upp ögonen för Parker Lewis och hans låt Över Kilsbergen. 
Vi skulle alltså DJ:a, och skapade därför en gemensam lista på Spotify med sköna, chill låtar som passar innan festkvällen drar igång och där lade Olof in Över Kilsbergen och jag är dig evigt tacksam!

Den är så himla, himla bra. Texten, det är så man kan känna småstadsångesten klia, tonårsångest, framtidsångest, småstadstrisest. Samtidigt som det är väldigt, väldigt fint. 
 
Resten av skivan (och hans första) har tyvärr inte satt sig än, det är inte så att resten är dåliga låtar, men denna låten kan jag lyssna på hur mycket som helst!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: