musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Peggy Lejonhjärta

Kategori: Musik

Nu ska ni få det bästa som finns. Att dansa och slåss med Peggy Lejonhjärta.

Jag upptäckte Peggy 2006, jag och Kin var på Winnerbäck i Ronneby, hans medmusiker Johan som spelar i Peggy berättade för oss om nytt material, Kin lyssnade redan på Peggy och jag kände mig dum som inte hade koll, så jag lyssnade när jag kom hem och sedan dess har jag varit fast.

Tyvärr kom aldrig någon ny skiva och jag tror inte de spelat live en enda gång sedan jag hörde talas om dem. PSL släppte ett liveklipp med dem för några år sedan. Kan varit 2009, men det blev ingen skiva då heller. Genom åren har några få nya låtar släppts, men det är längesedan nu.

Jag är verkligen asdålig på genres, men någon form av indipop ska det väl vara. I regel ganska glada melodier med lite skev sång, men på ett positivt sätt. Väldigt snyggt arrade låtar. Och de låter asbra.

Till de flesta av låtarna vill mina ben bara tokdansa. När jag gick hem från jobbet i onsdags så lyssnade jag på skivan och jag fick koncentrera mig på att hålla ordning på benen så de inte spratt iväg i någon form av okoordinerad tokdans.

Absolut bäst är Sista styvernes trappor och
(frammåt är bakåt och bakåt är fel) Stopp!
till sistnämnda kan inte benen stå still ens med våld.
Men det finns så många fler bra låtar!

Tyvärr finns de inte på spottan, så idag blir det youtube som gäller.
Missa inte skivan jag skulle lyssna på för resten av livet om jag tvingas välja en enda.

Sista styvernes trappor 
(frammåt är bakåt och bakåt är fel) Stopp! 

Snälla Peggy kom tillbaka!

Kommentarer

  • Ansibecki säger:

    Nu har jag lyssnat. Mycket fint. Tack för tipset!

    Svar: Visst är det!
    Teresa

    2012-08-17 | 15:05:00
    Bloggadress: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: