musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Love Antell / Florence Valentin

Kategori: Musik

Jag har faktist inte lyssnat på musik i helgen som jag själv valt, så detta inlägg gills inte riktigt, men det har varit festival i korkarna på Söder, Popaganda, så genom mitt öppna vardagsrumsfönster har jag hört mycket av festivalen. Till och med så jag kunnat urskilja vilka låtar som spelats.
 
I år var det bara två-tre bokningar jag var intresserad av, samt att nästa vecka blir galet tuff med sex konserter att bevaka på 7 dagar, (plus heltidsjobb) så jag fattade det vuxna beslutet att stanna hemma i helgen.
 
Men genom fönstret har jag hängt med lite ändå, och i efterhand är det jag surar över att jag missade Love Antell. Har nog missat honom vid varje tillfälle i år. Mycket irriterande, men jag har sett honom många gånger innan, i fantastiska bandet Florence Valentin, helt själv och som nu, som soloartist med band. När Love spelar, oavsett vilken konstallation, är det alltid engagemang. Den här killen har något att säga, och han gör det. Låtarna brukar vara glad-svängiga, men med tänkvärda texter. Soloskivan är lite lugnare, men med lika tänkvärda texter.
 
Jag älskar att han lånar bitar som inspirerar honom, tar dem, gör dem till något eget, använder det och står för det. Florence Valentin har någon låt som live kan brytas av med Come on Eileen,  (tappat namnet på FV´s låt helt, hjälp!) Jag har hört Pokerkväll i Vårbygård varvas med Bankrobber, och jag tycker helt enkelt det är lysande live.
När jag såg Florence Valentin på Storsjöyran 2008 passerade ett tåg förbi giget och folk hängde ut genom fönstren och viftade och tjoade medan tåget passerade. Så bra var det! Hela Florence Valentin är så himla bra att de förtjänar ett eget inlägg längre fram.
 
Lyssna på Upp på sociala, Ner på Systemet eller Spring Ricco från Florence Valentin och Stjärna där eller Gatorna tillhör oss med Love Antell.
 
Gör det bara!
 
Florence Valentin efter spelningen på Popaganda 2009, Foto: Teresa Hedström | Musicstage.se
 
Love Antell, Soundcheck Popaganda 2009:
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: