musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Krunegård

Kategori: Musik

Jag har redan berättat om mitt idiotlyssnande på Borderline/Evert Taube. Jag har ett till idiotlyssnande jag brukar ta till när jag känner irritationen krypa på mig, om jag är nere eller bara behöver lite lugn. 

Idag behövs lite lugn så  det blev Markus Krunegård, Korallreven & Vintergatan, Everybody Hurts och Askan är den bästa jorden. Om och om och om och om igen. 
 
Dessa tre låtar är bland det bästa jag hört och de öppnar i nämnd ordning upp Markus fjärde skiva, Mänsklig Värme. Kan vara starkaste öppningen på en skiva någonsin. Resten av skivan når dock inte riktigt samma klass. Tyvärr.
Musikmässigt har jag ett av-och-på förhållande med Markus. Han första skiva är riktigt bra, sedan släppte han två skivor på en gång och de är (i mina öron) inte alls Markusbra. Jag lyssnade knappt alls från att de skivorna släpptes 2009 till han räddade allt med denna fantastiska trio. Nu kan jag lyssna ofta och hela dagar igen. 
 
Rösten, dialekten och texterna. 
Älskart.
 
Lyssna här.
 

Kommentarer

  • Ansibecki säger:

    Så, nu har jag lagt till dig på min blogglista :)
    Ska lyssna på detta snarast men nu lyssnar Anders på annat på Spotify precis bredvid så det får bli senare.
    Alltid kul med "ny" musik.
    Ha det gott!

    Svar: Åh vad roligt att du gillade! kram
    Teresa

    2012-08-17 | 13:36:23
    Bloggadress: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här: