musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Hästpojken

Kategori: Musik

Brukar ju inte lyssna på musik i lurar på helgen, blir ofta livemusik istället, men nu är jag påväg till frissan, (är sen som vanligt.) När jag stod på perongen och bläddrade i mina listor på spotify fanns plötsligt bara ett alternativ. Idag SKA det lyssnas på Hästpojken minsann. (Göteborg två dagar i rad, var har jag min lojalitet egentligen?)

Iallafall, om musiken: deras första skiva gav jag två lyssningar, sen gav jag upp. Jag förstod inte alls vad andra såg i det där skränet. Sen kom andra skivan och en av mina recensenter på Musicstage.se skrev så jäkla bra om skivan, så jag var tvungen att lyssna, och jag föll pladask. Gitarrer och bas, trummor och hat, jag dör en smula varje gång. Samma sak med Katarina är ett hål.

Att se dem live, det skaver och gör ont, men på ett bra sätt. Det är svart, men musik ska kännas.

Jag har till och med hittat bra låtar på första plattan, nu när jag vet bättre. Shane Macgowan och Caligula tex. Bra musik helt enkelt.

Lyssna här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: