musikenimitthuvud.blogg.se

En blogg om musiken jag lyssnar på.

Stormakten

Kategori: Musik

Alltså, jag älskar det här klippet! Kika här.
 

Det gjorde vi bra! Inte för att jag gjorde mycket mer än att ställa upp en kamera, men ändå!

Stormakten är en ganska ny bekantskap för mig, träffade delar av dem på en fest i sommar, lyssnade på skivan efter det, gillade, glömde fortsätta lyssna, de var förband i lördags på ett gig jag skulle fota, vi filmade, jag är såld. Ganska bra summering. (Bilder från giget finns här.)

Tjärhovsgatan, Söderut och Jag hör bara ditt hjärta slå är favoriterna. Bra sväng och dans men med allvar och känslor. Som det ska vara! Även Antivåld - Zombiestad är favorit, men inte så mycket dans. 

Älskar trummandet med. Jag är en riktig jävla sucker för dunkande, taktfasta trummor (och röda gitarrer, men det hör inte hit.)

Lyssna på Stormakten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: